کیف پول دیجیتال یا اصطلاحا wallet تشکیل شده از مجموعه ای از کد های شخصی که برای انجام یک تراکنش مورد نیاز است. انواع مختلفی از کیف پول وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

 

۱- کیف پول آنلاین اینترنتی ( Online wallet ):

رمزارزی که در این نوع کیف پول نگهداری می شود به عنوان ذخیره داغ ( hot storage) ) نام برده می شود و توسط یک سایت اینترنتی با زیربنای امنیتی بالا ارائه می شود. blockchain.info، Coinbase، Circle، Bittrex و Poloniex، برخی از سرویس های ارائه دهنده کیف پول و پلت فرم آنلاین هستند. در کل هر کیف پولی که آنلاین باشد، در معرض تهدیدات امنیتی از جمله هک و دزدی سایبری است. به همین دلیل بهتر است در صورت وجود مبالغ کلان، بیشتر آن را به صورت ذخیره سرد ( (cold storageنگهداری کنیم که در ادامه به آن می پردازیم.

 

۲- ذخیره سرد ( Cold storage ):

در این نوع کیف پول، رمزارز شما به اینترنت متصل نیست؛ در نتیجه، امکان دزدی آن در اینترنت غیرممکن است. کیف پول سرد، امن ترین روش نگهداری از رمزارز هاست. البته برای مقادیر کم و در گردش، توصیه نمی شود. بلکه برای مبالغ زیاد یا ذخیره طولانی مدت از یک کوین، می توانید از آن استفاده کنید.

 

- کیف پول کامپیوتری  ( Desktop wallet ):

به صورت نرم افزار و بر روی سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ، و نیز برای سیستم عامل های مختلف از جمله Windows، Mac، OS و Ubuntu قابل استفاده اند. Armony، Multibit، mSIGNA و Hive از انواع کیف پول های کامپیوتری هستند که در این بین، Armony به دلیل ویژگی های امنیتی خود، محبوب تر است.

 

۴- کیف پول های موبایل ( Mobile wallets ):

Mycelium و Blockchain دو تا از اپلیکیشن های معروف موبایل هستند که برای تلفن های هوشمند سیستم های عامل Android و IOS موجود هستند و برای مبادله رمزارز ها و مدیریت حساب از آن ها استفاده می شود..

 

۵- کیف پول های فیزیکی ( Phisical wallets ):

کیف پول های کاغذی از بارزترین مثال های این نوع کیف پول هستند و برای ذخیره سرد رمزارز ها استفاده می شوند. کاغذی که رمز های مربوط به پول دیجیتال شما را دارد، در حکم کیف پول شماست. آن را به دقت نگهداری کنید.

 

۶- کیف پول های سخت افزاری ( Hardware wallets ):

دو کیف پول سخت افزاری که به سرعت محبوبیت زیادی بین کاربران کسب می کنند، Trezor و LedgerHW.1 هستند که دارای اندازه ای کوچک هستند و به تراکنش های آنلاین، امنیت می دهند.