امروز با توجه به روند جذب ثروت و ارزش توسط رمزین پول ها شاهد انتقال اعتبار از سیستم سنتی بانک‌ها به سمت اقتصاد نوین مردم ساخته هستیم.

مردم رای مثبت خود به رمزین پول ها را با خرید آنها اعلام کرده و می کنند. اکنون شاهد تصمیم و عزم مردم جهان برای انتقال ثروت خود به یک ساختار محکم و خارج از حوزه قدرت حکومت‌ها هستیم! به یک عبارت دیگر، مردم دوباره تصمیم گرفته‌اند ثروت خود را کامل در اختیار گرفته و آن را در بالش و صندوق خانه های منزل خود نگهدارند!!!! این موضوع یادآور دوران ۱۰۰ سال پیش و قبل از آن است، زمانی که بانک های امروزی وجود نداشتند. مردم هزاران سال اینگونه زندگی می کردند. گویی مردم جهان تصمیم گرفته‌اند بانک ها را از نو اختراع کنند! به هرحال با گسترش و انتقال ثروت مردم به رمزین پولها و نیاز به حراست از رمز و کیف پول های مربوطه مردم را دوباره به سمت ساخت بانک ها و امانتداری های ایمن با پشتوانه و حمایت حکومتی سوق خواهد داد.

مسئله ارث و میراث و بیمه هم از دیگر موارد مهم خواهد شد. پس لازم است همه ما به فکر باز آفرینی و اختراع مجدد موسسات و سازمانهایی مانند بانک، ثبت احوال و بیمه با پشتوانه حکومتی باشیم!! اما این بار تفاوت در این است که یک بانک مرکزی تولید و کنترل تولید و توزیع پول را در اختیار ندارد و در این عرصه قدرت اعمال نفوذ هم ندارد! بلکه برعکس همه سازمان ها و بانک ها واقعا مجبورند برای مردم خدمت کنند تا به درآمد منطقی و معقول دست یابند! از این پس بانک ها سود بانکی و سود وام را تعیین نمی کنند، بلکه مردم و بر اساس بازار های محلی و جهانی نرخ خدمات بانک ها را بر حسب بیت کوین معلوم می کنند!

 

این وضعیت شاید به همان ایده آل مد نظر بسیاری از مردم دنیا نزدیک باشد.