ارز Legitcoin، در سایت Legitcoin.me به قیمت 1.35 دلار به ازای هر LEGIT فروخته می شود و سازندگان آن ادعا می کنند تا ماه مارس 2018 به ارزش 70 دلار خواهد رسید. آنها سرمایه گذاران را امیدوار می کنند که سرمایه خود را فقط با خرید ارز Legitcoin به حدود 35 برابر افزایش دهند.
به طور معمول هنگامی که کسی در حال تلاش برای فروش یک محصول سرمایه گذاری است، از بیان اظهارات مضحک درباره ارزش آینده این سرمایه گذاری اجتناب می ورزد. Legitcoin هیچ محصول یا خدماتی در اختیار ندارد و حتی درصدد رفع هیچ مشکلی نیست. به رغم کمبود کل ارزش، شرکت ادعا می کند که این نشانه در ارزش چندین هفته کوتاه افزایش خواهد یافت!
بیایید نگاه دقیقتری به این داشته باشیم که آیا Legitcoin یک کلاهبرداری کامل است یا اینکه این یک فرصت سرمایه گذاری "قانونی" است.
شبکه Legitcoin چگونه کار می کند؟
همانطور که در بالا ذکر شد، Legitcoin هیچ محصول و یا خدماتی در روند توسعه خود ندارد. این شرکت ادعا نمیکند مشکلی را حل خواهد کرد و هیچ مشارکتی با شرکتهای موجود ندارد. نشانه ها هیچ ارزش ظاهری ندارند. آنها فقط نشانه های خودسرانه اختراع شده توسط یک کلاهبردار هستند.
با وجود فقدان ارزش کلی، ارز Legitcoin از طریق ICO با قیمت 0.50 دلار برای هر نشانه، 20 میلیون علامت LEGIT را به فروش می رساند. طبق گفته سازندگان Legitcoin، نشانه ها، همانطور که در بالا ذکر شد، تا مارس 2018 ارزش 70 دلار خواهند داشت. بنابراین، در ابتدا به نظر میرسد هیچ گونه خطری برای این سرمایه گذاری وجود ندارد.
تیم توسعه دهنده Legitcoin ادعا می کند که کارت توسعه بدهی دارد. با این حال، هیچ دلیل اثبات کننده ای وجود ندارد که این کارت بدهی وجود دارد. آنها همچنین ادعا می کنند که LEGIT در همه مبادلات عمده در آینده نزدیک فهرست شده است - گرچه هیچگونه شواهدی وجود ندارد که Legitcoin هر گونه مشارکتی را تضمین کرده باشد.
نقشه راه شرکت همچنین دارای تمام ویژگی هایی است که می خواهید در یک سکه کلاهبرداری ببینید - مانند یک طرح وام، پلتفرم معاملاتی داخلی و غیره. با توجه به وب سایت رسمی، همه این ویژگی ها به شما کمک می کنند تا سریعا ثروتمند شوید بدون هیچ ریسکی!

بررسی Legitcoin ICO
66٪ از کل عرضه LEGIT به طور عمومی از طریق ICO توزیع می شود. نشانه های باقی مانده برای بنیاد Legitcoin (20٪)، تیم (10٪) و مشاوران و پشتیبانان اولیه (4٪) است. معلوم نیست که بنیاد Legitcoin چیست یا جایی که پول استفاده می شود کجاست؟. وب سایت رسمی اهداف مبهم مالی مانند "پروتکل"، "بازاریابی" و "عملیات" را ذکر می کند.
مشخص نیست در واقع چه تعداد Legitcoin وجود دارد. این شرکت ادعا می کند که 20 میلیون نشانه در ICO توزیع خواهد شد که کل عرضه 60 میلیون را می دهد. با این حال، 20 میلیون نیز به عنوان "مسئله نشانه مجموع" ذکر شده است.
در هر صورت، ICO از 9 ژانویه آغاز شد و تا 15 فوریه 2018 به پایان می رسد. در طی فروش صفر، با قیمت 0.50 دلار به ازای هر LEGIT، فروش می شود و تا انتهای فروش به 2 دلار افزایش می یابد.

چه کسی پشت Legitcoin است؟
ارز Legitcoin توسط مارک لی و استیو فورستر تاسیس شد. اطلاعات محدودی در مورد هر شخص موجود در وب سایت رسمی وجود دارد. به عنوان مثال، هیچگونه توضیحی در مورد مدارک تحصیلی آنها وجود ندارد و هیچ اطلاعاتی درباره تجربه کار قبلی آنها وجود ندارد. ما یک پیوند به نمایه LinkedIn یا سایر نمایه های عمومی برای تأیید هویت آنها نداریم. یک زن به نام جسیکا لی به عنوان CMO نامیده شده است. همه این نام ها ظاهرا جعلی هستند.
این شرکت مکان و یا اطلاعات بیشتری در مورد پروژه را فاش نمی کند. به طور دقیقتر می توان ادعا کرد که هیچگونه شفافیتی در مورد Legitcoin وجود ندارد.

نتیجه گیری:
اگر کسی تلاش کرد یک نسخه خالی کاغذی را 2 دلار به شما بدهد، ادعا می کند که تا پایان سال 2018 به ارزش 200 دلار می رسد، آیا شما این مبلغ را 2 دلار می گیرید؟ احتمالا نه. این چیزی است که Legitcoin در تلاش است تا انجام دهد.
به نظر میرسد که کلاهبرداری کامل با هیچ محصول واقعی، خدمات یا ارزش انجام نشده است. در واقع، تنها "ارزش" سکه از وعده تیم توسعه می آید: تیم ادعا می کند که سکه در ماه مارس 2018 به ارزش 70 دلار خواهد رسید و تا پایان سال افزایش خواهد یافت. هیچ مدرکی مبنی بر حمایت از این ارزیابی وجود ندارد و دلیلی وجود ندارد که اعتقاد داشته باشید LEGIT حتی به ارزش 10 دلار برسد.
بر اساس بررسی اطلاعات به دست آمده، به این نتیجه میرسیم که Legitcoin یکی دیگر از سکه های کلاهبرداری است. این چیزی است که از "فرصت" سرمایه گذاری "قانونی" دورتر است.

تهیه و تنظیم: مصطفی باقرزاده
منبع : گروه رمزین پول ها

www.zarinpool.ir